Tilaus

Tee tilaus siirtämällä haluamasi tuote ostoskoriin. Siirron jälkeen näet ostoskorin sisällön ja kaikki koriin valitsemasi tuotteet. Jos haluat vielä jatkaa ostamista, voit palata haluamallesi sivulle ja valita lisää tuotteita ostoskoriin. Voit milloin tahansa siirtyä tuoteluettelosta ostoskorisi sisältöön napsauttamalla painiketta "ostoskori" ikkunan oikeasta yläkulmasta. Valitsemasi tuotteet säilyvät ostoskorissa, ellet poista niitä.

Valittuasi kaiken haluamasi ja ollessasi valmis suorittamaan tilauksen loppuun, siirry "ostoskoriin". Ostoskori-kohdassa voit muuttaa tilauksen kappalemääriä tai poistaa jo valitsemasi tuotteen ostoskorista. Seuraa ohjeita ja anna kaikki välttämättömät tiedot. Tämän jälkeen saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen kirjallisen tilausvahvistuksen.

On tärkeää, että ilmoitat oikeat yhteystietosi: nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Kaikki nämä tiedot ovat välttämättömiä tilauksen nopeaa käsittelyä varten. Saatuamme tilauksesi, otamme yhteyden sinuun tilauksen vahvistamiseksi.


Toimitus


Toimitus Manner-Suomeen tapahtuu 2-3 arkipäivän sisällä tai aikaisemmin, mikäli tilaamanne tuote on varastossa. Ahvenanmaalle toimitukset eivät toistaiseksi ole mahdollisia. 

- "Kotitalouksien käyttöön"

*Ilmainen toimitus yli 99,00€ tilauksille. Alle 99,00€ tilausten toimituskulut ovat 9,90€. Vastaanottajan paikkakunta tulee olla Suomessa. Tilauksen koko tai pakettien määrä eivät vaikuta hintaan.

- "Ammattimaiseen käyttöön"

tarkoitettujen tuotteiden toimitushinta riippuu tilauksen koosta ja painosta sekä vastaanottajan paikkakunnasta. Toimituksen hinnan ja ajankohdan ilmoitamme teille tarjouksessamme.

Älä jätä tilausta viimeiseen hetkeen, kun omenat jo alkavat tippua puista. Pidämme yleensä riittävän määrän tuotteita varastossa, ja pyrimme käsittelemään ja toimittamaan tilaukset mahdollisimman nopeasti. Kiireisimpänä sesonkiaikana (syyskuu–lokakuu) kuitenkin jotkin tuotteet voivat loppua kesken johtuen kovasta kysynnästä, ja niiden toimitus saattaa kestään pitempään.

Sesonkiaikoina toimitus saattaa viivästyä meistä riippumattomista syistä ja voi kestää kauemmin. Tässä tapauksessa ilmoitamme teille asiasta sähköpostitse ja kerromme uuden toimitusajan.

Teemme yhteistyötä luotettavien kuljetusyritysten kanssa, mutta joskus kuitenkin tuotteiden toimituksissa tapahtuu viivästyksiä. Emme vastaa postilaitoksen tai kuriiripalveluiden mahdollisista viivästyksistä tuotteiden toimituksessa.

Tarkistakaa toimituksen sisältö aina vaurioiden varalta. Jos tuote tai pakkaus on vaurioitunut, tehkää siitä merkintä lähetysasiakirjaan (rahtikirja), johon kuriiriliike pyytää aina allekirjoituksenne. Ilmoittakaa meille vaurioista osoitteella info@mehupuristin.fi. Näissä tapauksissa vaihdamme tuotteen tai maksamme tuotteen korjauksen. 

Jos haluat tehdä tilauksen toiseen maahan, tarkista verkkokaupoistamme:
fruktpress.se
mahlapress.ee
mosterimaskiner.dk

Toimituksen vastaanottaminen ja mahdolliset ongelmatilanteet

Lähetyksen nouto
Kun tilauksesi on noudettavissa Postnordin toimipisteestä, saat ilmoituksen tekstiviestitse. Muistathan varmistaa, että olet antanut oikean matkapuhelinnumerosi tilausta tehdessäsi. Ota henkilöllisyystodistus mukaan, kun noudat lähetystä.

Noutamattomat lähetykset
Jos lähetystä ei noudeta noin viikon kuluessa, se palautuu varastollemme. Huomioithan, että paketin noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus. Palautuksista on aina sovittava etukäteen asiakaspalvelumme kanssa. Noutamattomista lähetyksistä veloitamme palautuskustannukset.

Kuljetusvauriot
Joskus kuljetuksen aikana pakkaukset voivat vaurioitua. Tarkistathan pakkauksen kunnon heti sen vastaanotettuasi.

  • Näkyvät vauriot: Jos pakkauksessa on näkyviä vaurioita, tarkista tuotteen kunto kuljettajan läsnä ollessa. Jos tuote on vaurioitunut, tee merkintä vauriosta rahtikirjaan ja pyydä kuljettajaa kuittaamaan se. Ilmoita vauriosta meille välittömästi sähköpostitse osoitteeseen info@mehupuristin.fi.
  • Piilovauriot: Jos huomaat tuotteen vaurioituneen vasta pakkauksen avaamisen jälkeen (piilovaurio), ilmoita siitä meille 7 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Muut ongelmatilanteet
Jos tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai olet saanut väärän tuotteen, ilmoita siitä meille välittömästi sähköpostitse osoitteeseen info@mehupuristin.fi.

Vastuu kuljetusvaurioista
Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti olemme vastuussa, jos tuote katoaa tai vaurioituu toimituksen aikana. Jos tuote vaurioituu tai katoaa palautuksen yhteydessä, vastuu on asiakkaalla tai kuljetuksesta vastanneella kuljetusliikkeellä.

Tärkeitä huomioita:
  • Ilmoita kaikista ongelmista mahdollisimman pian, jotta voimme selvittää asian ja löytää parhaan ratkaisun.
  • Säilytä kaikki lähetykseen liittyvät dokumentit, kuten tilausvahvistus ja rahtikirja.
  • Pakkaa palautettavat tuotteet huolellisesti alkuperäispakkaukseen tai vastaavaan, jotta ne eivät vaurioidu kuljetuksen aikana.

Maksaminen

Kaikkiin hintoihin, jos ei mainita muuta, sisältyy arvonlisävero 25.5 %

Maksutavat kuluttajalle:

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

●Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.

●Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).

●Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.

●Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.

●Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Jotta sinulle voidaan tarjota Klarnan maksutapoja, välitämme sinusta tietoa Klarnalle, kuten yhteystietosi ja tiedot tilauksesta, jotta Klarna voi arvioida, voidaanko sinulle tarjota eri maksutapoja, ja tarjota sinulle sopivat maksutavat. Henkilötietojasi käsitellään soveltuvan tietosuojalainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

Yrityslasku

Yrityksille myymme myös laskulla 14 pv maksuajalla. Teemme kaikista yrityslasku maksutavalla tilatuista tilauksista luottotarkastuksen. Pidätämme oikeuden hyväksyä tai hylätä tilaus, tilausvahvistuksen lähettämisen jälkeen mikäli luottopäätös on negatiivinen.



Takuu ja valitukset

Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä. 

Takuuaika on yleensä yksi vuosi alkaen tuotteen luovutuksesta asiakkaalle (päivämäärä joka näkyy rahtikirjassa). Valitusten esittämisen määräaika on yksityishenkilöille 24 kuukautta, ja yrityksille tai henkilöille, jotka käyttävät tuotetta ammattimaisesti, se on 12 kuukautta.

Myyjä pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti osoitteeseen info@mehupuristin.fi

Oliko tuote rikki tai valmistusviallinen kun se saapui sinulle? Ota meihin yhteyttä 7 vrk sisällä siitä kun olet noutanut tuotteen.

Tilauksen peruutus ja palautus


Palautusoikeus

Verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus peruuttaa tilaus ja palauttaa tuotteet meille 14 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta, mikäli et ole tyytyväinen ostokseesi. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.  Palautuksesta tulee aina ilmoittaa etukäteen myyjälle. Pelkkä tavaran takaisin lähettäminen tai lähetyksen noutamatta jättäminen ei riitä peruutukseksi.

Palauttaminen

Jos haluat palauttaa tuotteen, toimi seuraavasti:

  1. Ota yhteyttä asiakaspalveluun: Ilmoita meille palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen info@mehupuristin.fi. Kerro viestissäsi tilausnumerosi ja mitkä tuotteet haluat palauttaa. Saat meiltä tarkemmat ohjeet palautusta varten, kuten palautusosoitteen ja mahdolliset lisätiedot.

  1. Pakkaa tuote huolellisesti: Pakkaa palautettava tuote alkuperäispakkaukseen tai vastaavaan, joka suojaa tuotetta kuljetuksen aikana. Käytä mieluiten pakkausta, jossa tuote on lähetetty sinulle. Varmista, että pakkaus on asianmukaisesti suljettu ja osoitettu. Emme valitettavasti voi hyvittää huonosti pakattujen tuotteiden vaurioita.

  1. Liitä mukaan tarvittavat tiedot: Liitä palautukseen mukaan nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, sähköpostiosoitteesi ja tilausvahvistuksen kopio tai tilausnumero. Voit myös halutessasi liittää mukaan vapaamuotoisen selvityksen palautuksen syystä.

  1. Lähetä palautus: Lähetä palautus Postin kautta. Palautusosoite on Mehupuristin Suomi Oy / ACE Logistics, Rukki tee 12, Lehmja, 75306, Viro. Huomioithan, että palautuskustannukset ovat asiakkaan vastuulla.

Palautuskulut

Asiakas vastaa palautuskuluista kokonaisuudessaan, ellei toisin ole sovittu.

Noutamattomat tilaukset

Noutamaton tilaus ei ole palautus. Jos et nouda tilaustasi, se palautuu meille ja veloitamme sinulta palautuskustannukset sekä mahdolliset muut meille aiheutuneet kulut.

Tilauksen peruuttaminen

  • Ennen lähetystä: Jos haluat peruuttaa tilauksen, joka ei ole vielä lähtenyt varastoltamme, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Pyrimme peruuttamaan tilauksen ja hyvittämään maksusi kokonaisuudessaan.

  • Lähetyksen jälkeen: Emme voi yleensä keskeyttää jo kulkevien pakettien toimituksia. Jos tilaus on jo lähetetty, voit kieltäytyä vastaanottamasta lähetystä tai palauttaa sen meille 14 päivän kuluessa toimituksesta. Vaikka onnistuisimme pysäyttämään jo lähetetyn tilauksen, olet silti vastuussa palautuskuluista, sillä tilauksen käsittelystä ja lähettämisestä on jo aiheutunut meille kuluja.

Hyvitys

Kun palautus on vastaanotettu ja tarkastettu, hyvitämme maksusi 14 päivän kuluessa. Hyvitys maksetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilausta tehdessäsi.  Tuotteen hinta palautetaan täysimääräisenä, jos palautettava tuote on edelleen täysin myyntikuntoinen ja sen myyntipakkaus on ehjä.